Alfou a omegou každého 3D grafika je jeho vlastní fantazie a představivost.
Způsobů a technik, jak modelovat ve 3D, je mnoho. V základu se to dělí na dvě hlavní kategorie a to low-poly a hi-poly. V podstatě jde o to, jakého výsledku chcete dosáhnout a pro jaký účel má být model použit.
Hi-poly modely se používájí i při Tvorbě her, ve kterých jde o co nejlepší vizuální výsledek, bez ohledu na náročnost při výpočtech renderu. Jelikož výsledným produktem jsou obrázky nebo video.
Modelování je časově náročné z důvodu propracovanosti modelu a míře detailů. Používají se převážně opakujícíse textůry bez nutnosti použít UV mapu.
Low-poly modely se používají hlavně v herním průmyslu. V počítačových hrách se musí skloubit vizuální kvalita a rychlost zobrazení, jelikož model je vykreslován v reálném čase.
Vytvořit low-poly model není vždy až tak snadné jak se zdá. Hlavním pravidlem je co nejhezčí a nejjednodušší model. Rovnováha mezi kvalitou a rychlostí.
Dle vašeho zadání vymodeluji, co si budete přát. Tvořím nejrůznější typy modelů, od jednoduchých tvarů přes zbraně, dopravní prostředky, enviro objekty až po realistická herní prostředí.
Již jsem se podílel na vývoji těchto her.
Přenou cenu lze říci až po shlédnutí zadání. Vždy záleží na složitosti, míře detailů a kvalitě textur a materiálů. V neposlední řadě i na výstupním formátu, jestli jen data nebo i render.
Cenu za danou práci (model, textury atd...) si stanovíme předem. Tato cena je závazná. Pokud se během práce změní zadání nebo jsou vyžadovány dodatečné úpravy, tak se cena adekvátně navýší.
V hodinové sazbě si účtuji od 350,- kč / hodina. Při dlouhodobější spolupráci lze cenu přizpůsobit ke spokojenosti obou stran.